KABOOM – NIETYPOWA POWTÓRKA Z JĘZYKA POLSKIEGO

Ostatnie tygodnie przed egzaminami potrafią być wyjątkowo stresujące. Ostatnie (a w przypadku niektórych pierwsze) powtórki materiału,  nerwowe wertowanie podręczników, nieprzespane noce… nie w naszej szkole!

W klasie 8c na lekcji języka polskiego graliśmy w Kaboom! Uczniowie zbierali patyczki z zagadnieniami egzaminacyjnymi. Aby zdobyć punkt, musieli odpowiedzieć na wylosowane pytanie.  Hasła, z którymi przyszło im się mierzyć dotyczyły zarówno literatury (np. cechy gatunkowe sonetu i przykłady realizacji), jak i nauki o języku (np. definicja i przykład homonimu). Nie tylko umiejętności i wiedza decydowały o powodzeniu w grze, gdyż niezbędny był również łut szczęścia. Na niektórych patyczkach widniał bowiem napis KABOOM. Ten, kto na niego trafił, tracił wszystkie zdobyte punkty, a zgromadzone przez niego zagadnienia wracały do puli pytań. Dzięki temu uczniowie, którzy powtórzyli już znaczną część materiału, jak i ci, którzy dopiero usiedli do nauki, mieli równe szanse, a dzieci mogły uczyć się od siebie nawzajem. Oby egzaminy przebiegły w równie przyjemniej atmosferze, jak dzisiejsze rozgrywki.