AKREDYTACJA

 

Erasmus_Plakat

 

Realizacja działań projektowych w roku szkolnym 2024/2025

W roku szkolnym 2024/2025 zajmowaliśmy się zagadnieniami związanymi ze sztuczną inteligencją i szeroko pojętą ochroną środowiska. Wiedzę w tym zakresie zdobywaliśmy pracując na kółkach, online i w czasie bezpośrednich spotkań ze szkołami partnerskimi.

Podróże erasmusowe naszych uczniów miały swój początek już we wrześniu 2024, kiedy grupa 13 licealistów wyjechała do eksperymentalnej niemieckiej szkoły w Bielefeld. Pod koniec listopada gościliśmy w Warszawie Słowaków (10 uczniów i 2 nauczycieli z Bratysławy) oraz Włochów (5 uczniów i 2 nauczycieli z San Giovanni Rotondo). Odbyła się także rewizyta delegacji naszej szkoły partnerskiej z Bielefeld, przyjechało do nas 7 niemieckich uczniów i 2 nauczycielki.

W nowym roku kalendarzowym odbyliśmy kolejne wyjazdy projektowe. Pod koniec lutego do Francji (Lens) wyjechała grupa 7 licealistów i 2 nauczycielki. W marcu 7 uczniów z klas 5-6 pojechało wraz z 3 nauczycielkami do Włoch (San Giovanni Rotondo), 4 uczniowie z klas 3 pod opieką 2 nauczycielek odwiedzili hiszpańską szkołę partnerską w Tortosie, a 2 uczennice liceum uczyły się w tej szkole 23 dni. Ostatni w tym roku szkolnym wyjazd odbył się w maju. W spotkaniu we francuskiej szkole w Paryżu uczestniczyło wtedy 6 uczennic z klas 4-6 i 2 nauczycielki

W międzyczasie gościliśmy w naszej szkole podstawowej grupę z Sycylii (15 uczniów i 3 nauczycielki), a w liceum uczniów włoskich z Crotone (14 osób).

Działania Erasmus+ kierowane są także do nauczycieli. W ramach akredytacji czworo z nich brało udział w zagranicznych szkoleniach za poświęconych zastosowaniu sztucznej inteligencji w edukacji i pracy nauczycielskiej oraz nauczaniu ekologii i zasad zrównoważonego rozwoju, w trakcie których zdobywali także kompetencje kulturowe i pozyskiwali nowe międzynarodowe kontakty.

Troje nauczycieli uczestniczyło w tzw. job shadowing, czyli obserwowali pracę szkół partnerskich, uczyli się nowych metod, dzielili własnym doświadczeniem, prowadzili lekcje w szkołach w innych krajach. Ze stosowanymi u nas metodami edukacyjnymi zapoznali się natomiast goście: dwójka nauczycieli z Francji, dwie nauczycielki z Niemiec i trzy z Hiszpanii.

Wszystkie działania podlegały szczegółowej ewaluacji, która wykazała ich dużą wartość dla uczniów i nauczycieli. Uczestnicy projektu stali się bardziej otwarci, rozwinęli samodzielność i umiejętność posługiwania się językiem angielskim, poznali nowe systemy edukacyjne, poszerzyli wiedzę w wielu dziedzinach, nawiązali kontakty zawodowe i przyjaźnie. Wyniki zagranicznych obserwacji przekazywane są w naszej szkole, a najlepsze poznane praktyki wprowadzane do codziennej pracy.

Działania projektowe są raportowane i poddawane ocenie Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji.

Najciekawsze wydarzenia rejestrujemy na Facebook-u

https://www.facebook.com/profile.php?id=61560054461547&locale=pl_PL

 i YouTube

https://www.youtube.com/@ZSONR1STOErasmusAkredytacja/videos