koła zainteresowań dla klas 0-3
KOŁA I KONSULTACJE W KLASACH 4-8 W R SZK 2019-2020
Uczniowie w ramach koła opanowują podstawy pisma nutowego, znają wartości rytmiczne nut i pauz oraz nazwy wysokości dźwięków. Uczniowie uczą się grać proste melodie na keyboardzie – jednogłosowo, lub z akompaniamentem lewej ręki.
Klasy 4-7 i 1 klasa uczęszczają na koło gitarowe i perkusyjne. Uczniowie opanowują akompaniament gitarowy do popularnych piosenek, uczą się sekcji rytmicznej do utworów rockowych, wykonywanych na perkusji. Niektóre utwory są ćwiczone i wykonywane zespołowo ze śpiewem.
Cele:
- Kształtowanie osobowości twórczej
- Rozbudzanie pozytywnego stosunku do muzyki
- Rozwijanie wrażliwości artystycznej
- Rozwijanie umiejętności słuchania i analizy muzyki
- Kształtowanie umiejętności wykonawczych poprzez grę na instrumentach muzycznych
- Przygotowanie do konkursów muzycznych i występów szkolnych
Formy pracy:
- Gra solo
- Gra zespołowa
prowadzący: Tomasz Obłój
Gimnastyka Korekcyjna dla klas 0-3 SP
prowadząca: Marta Świrydowicz
Cele :
- Kształtowanie nawyku prawidłowej postawy
- Utrwalenie nawyku prawidłowej postawy w warunkach zbliżonych do życia codziennego ze zwróceniem uwagi na równomierne obciążenie stóp.
- Eliminowanie zaburzeń w rozwoju motoryczności, podniesienie ogólnej sprawności i wydolności organizmu dziecka poprzez: ćwiczenia kształtujące, oddechowe i wytrzymałościowe, zabawy i gry ruchowe z elementami ćwiczeń korekcyjnych dla danej wady
- Zwiększenie zakresu ruchu w stawach, wydłużanie, skracanie lub wzmacnianie odpowiednich grup mięśniowych
- Przestrzeganie zasady indywidualizacji, np. poprzez ćwiczenia stacyjne.
Zagadnienia:
- Wdrażanie dzieci do autokorekcji – reedukacji poczucia prawidłowej postawy ciała.
- Rozwijanie w dzieciach poczucia odpowiedzialności za siebie i innych, wdrażanie ich do wzajemnej ochrony i
pomocy w czasie ćwiczeń
- Skupienie przede wszystkim na ćwiczeniach gorsetu mięśniowego – klatki piersiowej, mięśni pośladkowych, mięśni brzucha, grzbietu i kończyn dolnych.
- Stosowane ćwiczenia są dobrane do rodzaju występującej wady, rozwoju fizycznego i psychicznego dziecka, jego sprawności oraz realizowanych celów korekcyjnych
Formy pracy:
- zabawowa
- naśladowcza
- zadaniowa
- bezpośredniej celowości ruchu
Koło języka angielskiego dla klas 4
prowadząca: Justyna Śmigiel
– rozbudzanie kreatywności
– umożliwienie ekspresji plastycznej
– wzrost poczucia własnej wartości (Pamiętajcie! Nie ma złych prac plastycznych!)
– wzrost umiejętności pracy w grupie
– integracja ze szkołą
Podobno Pablo Picasso kiedyś powiedział… „Każde dziecko jest artystą. Wyzwaniem jest pozostać artystą, kiedy się dorośnie.”






