Koła przedmiotowe i sks dla klas 0-8


koła zainteresowań dla klas 0-3

KOŁA I KONSULTACJE W KLASACH 4-8 W R SZK 2019-2020


koło_muzyczneUczniowie w ramach koła opanowują podstawy pisma nutowego, znają wartości rytmiczne nut i pauz oraz nazwy wysokości dźwięków. Uczniowie uczą się grać proste melodie na keyboardzie – jednogłosowo, lub z akompaniamentem lewej ręki.

Klasy 4-7 i 1 klasa uczęszczają na koło gitarowe i perkusyjne. Uczniowie opanowują akompaniament gitarowy do popularnych piosenek, uczą się sekcji rytmicznej do utworów rockowych, wykonywanych na perkusji. Niektóre utwory są ćwiczone i wykonywane zespołowo ze śpiewem.

Cele:

  • Kształtowanie osobowości twórczejgitara
  • Rozbudzanie pozytywnego stosunku do muzyki
  • Rozwijanie wrażliwości artystycznej
  • Rozwijanie umiejętności słuchania i analizy muzyki
  • Kształtowanie umiejętności wykonawczych poprzez grę na instrumentach muzycznych
  • Przygotowanie do konkursów muzycznych i występów szkolnych

Formy pracy:

  • Gra solo
  • Gra zespołowa

prowadzący: Tomasz Obłój


Gimnastyka Korekcyjna dla klas 0-3 SP

prowadząca: Marta Świrydowicz

Cele :

  1. Kształtowanie nawyku prawidłowej postawyimage3
  2. Utrwalenie nawyku prawidłowej postawy w warunkach zbliżonych do życia codziennego ze zwróceniem uwagi na równomierne obciążenie stóp.
  3. Eliminowanie zaburzeń w rozwoju motoryczności, podniesienie ogólnej sprawności i wydolności organizmu dziecka poprzez: ćwiczenia kształtujące, oddechowe i wytrzymałościowe, zabawy i gry ruchowe z elementami ćwiczeń korekcyjnych dla danej wady
  4. Zwiększenie zakresu ruchu w stawach, wydłużanie, skracanie lub wzmacnianie odpowiednich grup mięśniowych
  5. Przestrzeganie zasady indywidualizacji, np. poprzez ćwiczenia stacyjne.

Zagadnienia:

  1. Wdrażanie dzieci do autokorekcji – reedukacji poczucia prawidłowej postawy ciała.
  2. Rozwijanie w dzieciach poczucia odpowiedzialności za siebie i innych, wdrażanie ich do wzajemnej ochrony i image4pomocy w czasie ćwiczeń
  3. Skupienie przede wszystkim na ćwiczeniach gorsetu mięśniowego – klatki piersiowej, mięśni pośladkowych, mięśni brzucha, grzbietu i kończyn dolnych.
  4. Stosowane ćwiczenia są dobrane do rodzaju występującej wady, rozwoju fizycznego i psychicznego dziecka, jego sprawności oraz realizowanych celów korekcyjnych

Formy pracy:

  1. zabawowa
  2. naśladowcza
  3. zadaniowa
  4. bezpośredniej celowości ruchu

Koło języka angielskiego dla klas 4

prowadząca: Justyna Śmigiel

IMG_20171205_082343 IMG_20171205_082347


Kółko plastyczne
Prowadząca Asia Rajtar
Kółko plastyczne adresowane jest do dzieci z klas 1 – 3. Prowadzone jest w środy w godz. 16.00 – 16.45. Program zajęć pozwala rozwijać zdolności manualne i wyobraźnię. Na zajęciach uczymy się oczywiście różnych technik plastycznych, malujemy różnymi przyborami, rysujemy, wycinamy i wydzieramy, wykonujemy prace tzw. „eko cuda” (recyclingowe), ale przede wszystkim stawiamy na dobrą zabawę!
Nasze prace będą zdobiły szkolne korytarze. Będziemy pomagali tworzyć dekoracje na różne ważne szkolne okazje.
Cele kółka plastycznego:
– rozwinięcie warsztatu pracy

– rozbudzanie kreatywności
– umożliwienie ekspresji plastycznej

– pobudzanie własnych uzdolnień

– wzrost poczucia własnej wartości (Pamiętajcie! Nie ma złych prac plastycznych!)
– wzrost umiejętności pracy w grupie
– integracja ze szkołą

 Podobno Pablo Picasso kiedyś powiedział… „Każde dziecko jest artystą. Wyzwaniem jest pozostać artystą, kiedy się dorośnie.”
20190919_173227 20190919_173211 20190919_173156 20190918_163137kolko 1 kolko 2a kołko 2

Serdecznie zapraszam! Asia Rajtar

 

Planeta Robotów
informacje i zapisy www.planetarobotow.pl
Podczas interaktywnych warsztatów z robotyki na Planecie Robotów łączymy naukę z dobrą zabawą. Na pierwszych zajęciach zapoznajemy się ze wszystkimi częściami zestawu Lego Mindstorms EV3. Omawiamy ich zastosowanie i wspólnie zastanawiamy się, jak je wykorzystać podczas budowanie robotów.
Początek kursu to również czas na zapoznanie się z aplikacją służącą do programowania – środowisku LabView G. To intuicyjny język, który jest łatwo przyswajalny przez najmłodszych.
Po przyswojeniu teorii, przychodzi czas na konstruowanie robotycznych mechanizmów. Każda kolejna lekcja jest kontynuacją poprzedniej. Zaczynamy od budowania prostych robotów i z czasem zwiększamy poziom trudności. Zależy nam, żeby oprócz rozwijania zdolności manualnych, młodzi robotycy wiedzieli, dlaczego robot jedzie w prawo, dlaczego jest szybszy, a dlaczego bardziej wytrzymały. Z tego względu podczas tworzenia poszczególnych mechanizmów, omawiamy teoretyczne zagadnienia fizyczne, matematyczny czy informatyczne. Warsztaty są wypełnione kreatywnymi pomysłami i satysfakcją ze stworzenia własnego robota!
IMG_20191004_162646IMG_20191004_162556IMG_20191004_162551IMG_20191004_162514IMG_20191004_162658_1IMG_20191004_155611IMG_20191004_155626