eTwinning to międzynarodowa społeczność, gromadząca szkoły i przedszkola z całej Europy współpracujące za pomocą mediów elektronicznych. To również doskonalenie zawodowe nauczycieli. Uczniowie i nauczyciele wykorzystują Internet we współpracy ponad granicami – współdziałają, badają wybrany temat, wymieniają się informacjami i materiałami.
eTwinning poszerza zakres pedagogicznych możliwości oferowanych uczniom i nauczycielom, motywuje do nauki i otwarcia na Europę. Nasza szkoła zrealizowała ponad 40 projektów eTwinning z różnych dziedzin. Brali w nich udział ochotnicy z różnych klas. Nasze projekty były nagradzane krajowymi i międzynarodowymi Znakami Jakości.
W roku szkolnym 2016/2017 badaliśmy miasta, w których żyjemy pod kątem miejsc, gdzie czujemy się szczęśliwi i tych, których unikamy. Współpracując z rówieśnikami z Portugalii, Grecji i Ukrainy zaplanowaliśmy nasze idealne, szczęśliwe miasto.
Najciekawsze prace projektu „Happy Cities”:
- Piosenka skomponowana przez uczniów greckich https://vimeo.com/218387369
i zaśpiewana przez Polaków https://youtu.be/gUEBDQEhims
- Opisy ulubionych miejsc uczniów z różnych krajów:
https://padlet.com/etwinnerprojects/happycity
- Nasze rysunki „szczęśliwego miasta” wysłane do Portugalii
A tu napisane na ich podstawie opowiadania Portugalczyków
https://issuu.com/alexgfrancisco/docs/happy_cities_magazine
- Budowanie „szczęśliwego miasta”
Dyskutując o książkach, czytając wybrane fragmenty, omawiając postacie literackie wspólnie z portugalskimi rówieśnikami przyjrzeliśmy się zagadnieniu bezpieczeństwa w Internecie.
Wybrane prace projektu „Have a Voice, Have a Choice”:
Lektura książki E.J.Lange „Butter” skłoniła nas do wyciągania wniosków na temat bezpiecznych zachowań w zdygitalizowanym świecie.
Nasze filmy przeciw wirtualnej przemocy:
1/ „Cyberbullying”
2/ „Przytul hejtera”
Cz.1
Cz.2
W roku szkolnym 2017/2018 zrealizowaliśmy dwa nagrodzone Europejską Odznaką Jakości projekty:
1/ REACH – Reinterpreting, Empowering and Accepting our Cultural Heritage
Odkrywaliśmy bogactwo tradycji, porównywaliśmy nasze marzenia, priorytety i uprzedzenia. Zastanawialiśmy się, w jakim stopniu to skąd pochodzimy wpływa na nasze postrzeganie świata, pomaga lub przeszkadza nam w porozumiewaniu się z rówieśnikami z innych kręgów kulturowych.
Niektóre nasze prace:
- OUR SCHOOL AND TOWN
https://www.sutori.com/story/where-we-live–2ZU3MnhnBtHMDC4y96SbCGki
- THE ADVENTURES OF CULTUREUS – wspólnie napisany e-book
https://en.calameo.com/books/004016710d60d5e066cfc
- Wymiana słodyczy (nasze pojechały do Portugalii)
- Stosowaliśmy metodę mannequin challenge, zaprezentowaliśmy w ten sposób naszą szkołę i Warszawę:
- https://www.sutori.com/story/our-school-and-city
- Tworząc „żywe obrazy” promowaliśmy polskie malarstwo:
2/ Words – The Art of Cre@ting Memories
Wspólnie ze szkołami partnerskimi obserwowaliśmy rozwój piśmiennictwa europejskiego i sztuki edytorskiej na przestrzeni wieków. Tworzyliśmy liczne kreatywne prace:
- Words of friendship
https://issuu.com/antosto/docs/words_of_friendship
- The Story of Keeping Words
https://www.sutori.com/story/the-story-of-keeping-words–y6CK5mgooDZpvuDokdwBVuw1
- Caligraphy – Art of Writing
W roku szkolnym 2018/2019 pracowaliśmy w kolejnych dwóch projektach:
1/ WordsWise
Niewątpliwy fakt, że lektura wpływa na nasze życie zmotywował nas do czytania i zaprezentowania przyjemności płynącej z kontaktu z literaturą. Mieliśmy okazję wykazać się kreatywnością w pisaniu, mówieniu, recytacji i wykorzystaniu nowych technologii do tworzenia i wymiany materiałów między szkołami partnerskimi z Portugalii, Francji i Włoch.
- Konkurs fotograficzny
- Różne formy promocji poezji
- Kreatywne działania z książkami
Book spine poetry
https://padlet.com/anka/BookspinePoetry
Bookfaces
https://pl.padlet.com/anka/bookfaces
2/ Show Me Your Language
Realizując ten projekt obchodziliśmy Europejski Dzień Języków.
Wybrane prace naszych uczniów:
Prezentacja polskiego alfabetu
https://spark.adobe.com/video/VmdqMFpOLyfF
- Plansze wielojęzyczne
- Podróżujące litery